En Güncel Son Dakika Haberler

Tüm Dünyayı Etkisi Altına Alan
COVID-19 Salgınında SON DAKİKA Gelişmeleri
#BizBizeYeteriz Türkiyem! Korona yaz 8119'a gönder 10 TL bağışta bulun

Yeni Mercedes-Benz S-Serisi yeni kuşak My MBUX ile geliyor

2018 yılında tarifi yapılan Mercedes-Benz Kullanıcı Tecrübesi (MBUX) İç Yer Yardımcısı’nın ikinci jenerasyonu yeni S-Serisi ile birlikte …

Yeni Mercedes-Benz S-Serisi yeni kuşak My MBUX ile geliyor
13 views
28 Temmuz 2020 - 21:38

2018 yılında tarifi yapılan Mercedes-Benz Kullanıcı Tecrübesi (MBUX) İç Yer Yardımcısı’nın ikinci jenerasyonu yeni S-Serisi ile birlikte sunuluyor.

Donanım ve yazılım alanında kaydedilen gelişmelerle birlikte iç yer daha da dijital ve akıllı hale geliyor. OLED teknolojisine sahip beş adede kadar artırılabilen büyük ekranlar konfor fonksiyonlarının kullanımını kolaylaştırıyor. MBUX insan odaklı bir yaklaşım sergiliyor. Şahsileştirme ve sezgisel kullanım imkanları çok daha kapsamlı. Bu yalnızca art koltuklar için değil, birebir vakitte şoför için de geçerli. Örneğin, yeni 3-Boyutlu dijital gösterge paneli, bir düğmeye basıldığında derinlik algısını artırıyor. Böylelikle özel 3-boyutlu gözlük takmaya gerek kalmadan gerçek derinlik tesiri elde ediliyor.

Akıllı Sesli Komut Sistemi “Hey Mercedes” daha da gelişmiş bir diyalog yeteneğine sahip. Böylelikle birtakım hareketler “Hey Mercedes” aktifleştirme kalıbına gerek olmadan da gerçekleştirilebiliyor. Telefon davetini kabul etme yahut navigasyon haritasını görüntüleme bunlardan kimileri. “Hey Mercedes” artık birinci yardım setinin nerede bulunduğunu yahut akıllı telefonun Bluetooth üzerinden nasıl bağlanacağını da açıklıyor.

Klasik bir PIN girişine ek olarak, yeni bir kimlik doğrulama formu yüksek seviyede güvenlik sağlıyor. Bu tahlilde parmak izi, yüz tanıma ve ses tanıma özellikleri bir ortada sunuluyor. Bu, ferdî ayarların çağrılmasına imkan sağlıyor.

MBUX’u eşsiz yapan asıl şey ise çok çeşitli araç sistemleri ve sensör datalarıyla ağ ilişkisi kurması. Örneğin S-Serisi’ndeki araçtan inme ikaz özelliği kameraları kullanarak birisinin araçtan inmek istediğini tespit ediyor. Trafikteki bir öteki paydaşın kör noktaya yaklaşması halinde faal ortam aydınlatması araçtan inme ihtarına bağlanıyor ve kırmızı yanıp sönüyor. MBUX İç Yer Yardımcısı, ön yolcu koltuğundaki çocuk koltuğunun bağlı olup olmadığını denetim ediyor. Sistem şoförün dikkatini de takip ediyor. Mümkün bir uykuya dalma belirtisinde, şoför Konsantrasyon Kaybı Yardımcısı tarafından uyarılıyor.

Yeni S-Serisi neredeyse tüm duyularla (görme, hissetme ve işitme) deneyimlenebiliyor ve birebir vakitte dayanak, müdafaa ve etkileşim alanlarında çok sayıda yenilik sunuyor.

Mercedes me uygulamasındaki QR kodu taranarak, araç otomatik olarak “Mercedes me” hesabına bağlanıyor.

Favori radyo istasyonları ve ön ayarlar üzere ferdî tercihler, “Mercedes me” profili aracılığıyla tüm koltuklara aktarılabiliyor.

Araç içerisinde yedi adede kadar profil oluşturulabiliyor.

Uzaktan yapılandırma yoluyla örneğin ortam aydınlatması meskenden kişiselleştirilerek ayarlanabiliyor.

Profiller bulutta “Mercedes me”nin bir kesimi olarak kaydedildiğinden, profiller yeni MBUX jenerasyonu ile öteki Mercedes-Benz araçlarında da kullanılabiliyor.

Ferdî bir PIN girme dışında; parmak izi, yüz tanıma ve ses tanıma üzere yeni biyometrik, kontaklı kimlik doğrulama seçeneğiyle yüksek seviyede güvenlik sağlanıyor. Şoför dijital gösterge paneli opsiyonel olarak iki entegre kamerayla donatılıyor. Bunlar öbür özelliklerin dışında yüz tanıma için de kullanılıyor.

Kolaylaştırılmış, sezgisel kullanım

MBUX İç Yer Yardımcısı donanıma bağlı olarak 20 adede kadar talimatı algılayabiliyor.

Ön yolcu koltuğunda bağlı olmayan çocuk koltuğunun algılanmasını ve kör nokta uyarısı yeni güvenlik işlevleri olarak öne çıkıyor. Sistem yolcunun hareketlerinden yolcunun araçtan inme eğilimini belirliyor. Sistem böylelikle aracın yan tarafındaki öbür trafik paydaşları yahut pürüzler konusunda yolcuyu çok erken uyarabiliyor.

Şoför koltuğunun ve dış aynaların kullanıcının boyutlarına nazaran ön ayarı yahut art cam perdesinin omuz üzerinden bakışla çalışması yeni konfor özellikleri olarak dikkat çekiyor. Ayrıyeten panoramik cam tavan el hareketiyle denetim edilebiliyor.

Akıllı Sesli Komut Sistemi “Hey Mercedes” daha da fazla dinliyor ve kullanıcıları daha güzel anlıyor

Hey “Hey Mercedes” geriden da kullanılabiliyor. Sistem birden fazla mikrofon ile hangi koltuktaki yolcunun konuştuğunu belirliyor. Yanıp-sönen ortam aydınlatması o an ki konuşmacıyı işaret ediyor.

Şoförün “Yoruldum” demesiyle bir mola vermesi isteniyor ve ENERGIZING Konfor Programı başlatılıyor. Tıpkı cümle art koltuklarda bir rahatlama programı başlatıyor.

“Hey Mercedes” farklı fonksiyonları de açıklıyor “Beni keşfet” ve örneğin akıllı telefonun Bluetooth üzerinden bağlaması yahut birinci yardım çantasının yeri konusunda bilgilendirme de yapıyor.

Artık makul uygulamalar için “Hey Mercedes” aktifleştirme sözcüğü gerekmiyor. Örneğin “Aramayı kabul et” ile direkt davet kabul edilebiliyor.

“Hey Mercedes” Doğal Lisan Manaya (NLU) özelliği ile artık 27 lisanı destekliyor. Bu, çok çeşitli bahislerde doğal etkileşim sağlıyor.

Gerçek bir beşerle bir diyalog da başlatılabiliyor.

Akıllı-Ev işlevi ile konut teknolojileri ve konut aletleri de araç ağına bağlanabiliyor ve sesle denetim edilebiliyor.

İsteğe bağlı olarak ön camda iki farklı sanal gösterge paneli sunuluyor.

Daha geniş, artırılmış gerçeklik içeriği sunuyor.

Navigasyon kullanımında animasyonlu yönlendirme okları sanal olarak gerçek şeritte yola yansıtılıyor. Etkin Takip Yardımcısı üzere yardım sistemlerinin bilgileri gösteriliyor.

Koltuk ayarları yalnızca kapı panellerindeki ikonik koltuk düğmeleriyle değil ekran üzerinden de yapılabiliyor. Koltuk ısıtması yahut masaj üzere konfor fonksiyonları akıllı sesli komut üzerinden çalıştırılabiliyor.

Sezgisel bir tecrübe olarak saf ve lüks tasarım

Şoför ekranı ve medya ekranı bütünsel ve estetik bir tecrübe sunuyor.

Ekranların görünümü toplam dört ekran tarzı (zarif, sportif, özel, klasik) ve üç mod (navigasyon, yardım, servis) ile kişiselleştirilebiliyor.

Klâsik kumanda düğmesi sayısı büyük oranda azaltıldı: Evvelkine kıyasla 27 adet daha az düğme bulunuyor.

Dokunma ve sürükleme, sesli komut ve doğal el hareketleri dışında gözle kumanda ile seçenekler daha da genişliyor.

Far yahut silecek üzere temel işlevler yeniden direkt kumanda edilebiliyor. İklimlendirme paneli ekranın çabucak altında yer alıyor.

Kullanıcı arayüzü insan sezgisini takip ediyor.

MBUX İç Yer Yardımcısı jestlere ve hareketlere reaksiyon veriyor.

“Hey Mercedes” konuşmaya reaksiyon veriyor

İlgili bilgiler, ön camdaki sanal gösterge paneli üzerinden yaklaşık on metrelik sanal bir uzaklıkta şoförün görüş alanına yansıtılıyor.

Renkli artırılmış gerçeklik içeriği de buraya entegre edilebiliyor.

Gerçek vakitli sürüş şartları için kıymetli olan bilgiler direkt oluşturuluyor.

Ayrıntılarıyla en değerli yenilikler

Artırılmış gerçekliğe sahip sanal gösterge paneli: Biri son derece yenilikçi ve büyük olmak üzere iki farklı sanal gösterge paneli opsiyon olarak sunuluyor. Artırılmış gerçekliğe sahip sanal gösterge paneli üzerinde sürüş takviye sistemleri yahut navigasyon üzere birçok arttırılmış gerçeklik içeriği gösteriliyor. Kelam konusu içerikler şoförün görüş alanı içindeki etraf ile kaynaşıyor ve böylelikle şoförün dikkatini daha az dağıtıyor.

3-Boyutlu dijital gösterge paneli

Ekrana bakan kişinin ekrandaki objeleri farklı bakış açıları ile algılamasıyla imgede mekansal derinlik oluşuyor. Ekrana bir stereo kamera sistemi entegre ediliyor. Bunlar ekrana bakan kişinin kesin pozisyonunu belirlemek üzere devreye giriyor. Mercedes-Benz tarafından geliştirilen ara uyarlama sistemleri ve sistemin son derece süratli oluşu ile şoför geniş bir hareket alanının keyfini sürüyor. Gösterge panelindeki gösterim daima olarak uyarlanıyor.

MBUX İç Yer Yardımcısı

Tavan denetim ünitesindeki kameralar ve öğrenme algoritmaları sayesinde MBUX İç Yer Yardımcısı, yolcuların isteklerini ve niyetlerini algılıyor ve onlarla düşünüyor. Sistem bunu yaparken kullanıcının başının istikametini, el hareketlerini ve beden lisanını yorumluyor ve ilgili araç fonksiyonlarına reaksiyon veriyor. Örneğin; şoförün omuzunun üzerinden art cama bakmasıyla İç Yer Yardımcısı art perdeyi açıyor. Şoförün karanlık bir ortamda ön yolcu koltuğunda bir şey araması halinde sistem otomatik olarak aydınlatmayı açıyor. İlgili aynayı seçmeden, o aynayı ayarlamak için yan aynaya bakmak kâfi oluyor. Doğal el hareketlerini bile algılayan sistem sayesinde şoför yahut yolcular el teması kurmadan açılır tavanı açabiliyor. Tercih edilen fonksiyonlar, sık kullanılan özellikleri (işaret & orta parmak ile “V” hareketi yaparak) küçük bir hareket ile çağrılabiliyor. Şoför ve yolcular kendi favori fonksiyonlarını sisteme tanımlayabiliyor. MBUX İç Yer Yardımcısı yalnızca konfor işlevlerini değil güvenliği de destekliyor. Mesela ön yolcu koltuğundaki çocuk koltuğunun bağlı olup olmadığını denetim ediyor.

OLED Teknolojisi

Kelam konusu kısaltma “Organik Işık Yayan Diyot” manasına geliyor. LCD teknolojisinin bilakis, OLED ekran plastik bir yüzeye uygulanan birkaç organik katmandan oluşuyor. OLED ekran S-Serisi’ndeki bir pencerenin ardında bulunuyor ve ardındaki aktüatörler ve kuvvet sensörleri ile birlikte bütünsel bir ekran ve kullanım tecrübesi sunuyor. Basıncın kıymetlendirilmesi ve dokunma sürecinin dokunsal teyidi, geniş bir fonksiyonellik zenginliği sunuyor. OLED, yalnızca piksellerin ışıldadığı alanlarda elektrik tüketiyor. Birçok avantaj dışında bu özellik daha uygun bir siyah pahası ve daha güçlü kontrast sağlıyor. OLED teknolojisi sıradan bir görüntü gösterimi esnasında LCD teknolojisine nazaran yüzde 30’a kadar daha az güç kullanıyor.

Akıllı Sesli Komut Sistemi “Hey Mercedes”

Arabalardaki alışagelmiş sesli komut sistemleri kullanıcılarının aşikâr kalıplaşmış tabirleri kullanmasını gerektiriyor. Doğal lisan manaya yeteneği sayesinde “Hey Mercedes” neredeyse her söze anlıyor, bilgi-eğlence ve araba kumanda etme alanlarına tüm cümleleri 27 lisanda anlıyor. “Hey Mercedes” dolaylı tabirleri de anlıyor. Örneğin kullanıcının “Sıcaklık, 24 derece” demek yerine yalnızca “üşüdüm” demesi kâfi oluyor. Ayrıyeten sesli kumanda sistemi öğrenme yeteneğine de sahip. Sistem bir yandan kendini kullanıcıya ve sesine nazaran ayarlıyor ve vakit içinde anadiliyle konuşmayan kullanıcıyı daha düzgün anlıyor. Öte yandan, sunucudaki yazılım modelleri yeni tabirleri yahut vakit içinde değişen lisan kullanımını da öğreniyor. Sistem basmakalıp cevap vermiyor, bunun yerine diyaloğa kendini uyarlıyor.

Akıllı Sesli Komut Sistemi’nin temel çalışma biçimi

Sesli komutlar art plandaki seslerden arındırılıyor, sıkıştırılıyor ve iletiliyor. Hem araçtaki ana ünite hem de sunucu dataları kıymetlendiriyor ve geri karşılık gönderiliyor. Sistem hangi karşılığın daha mümkün olduğuna karar veriyor ve son derece süratli bir biçimde karşılık veriyor yahut tepki gösteriyor. Akıllı Sesli Komut Sistemi böylelikle rastgele bir irtibat olmadığında da cevap veriyor.

Kaynak: Carmedya.com

POPÜLER VIDEO GALERİLER

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.