En Güncel Son Dakika Haberler

Tüm Dünyayı Etkisi Altına Alan
COVID-19 Salgınında SON DAKİKA Gelişmeleri
#BizBizeYeteriz Türkiyem! Korona yaz 8119'a gönder 10 TL bağışta bulun

Pirelli’den Fiat 500 koleksiyoncuları için yeni lastik

Pirelli, İtalya’n araba üreticisi Fiat’ın ikonik 500 modeli için yeni lastik sunuyor. Bu yeni lastik, 1950 – 1980 arasnda üretilmiş ve lastiğin …

Pirelli’den Fiat 500 koleksiyoncuları için yeni lastik
10 views
13 Eylül 2020 - 0:37

Pirelli, İtalya’n araba üreticisi Fiat’ın ikonik 500 modeli için yeni lastik sunuyor.

Bu yeni lastik, 1950 – 1980 arasnda üretilmiş ve lastiğin birinci üretimiyle tıpkı özgünlüğü koruyan Pirelli Collezione serisinin bir modülünü oluşturuyor.

 

Pirelli bu kapsamda, 1957’den itibaren üretilen tüm Fiat 500 versiyonları için birinci defa 1972’de pazara sunulan Cinturato CN54 lastiği 125 R 12 ebadında yine üretti. Bu radyal lastik yepyeniye benzeri bir sırt deseni ve yanakla fakat çağdaş teknolojiyle üretildi. Pirelli Collezione lastikleri, ıslak tabanda artırılmış yol tutuşu sağlamak gayesiyle çağdaş hamurlarla üretilerek yepyeni tarzdan ödün vermeden emniyet ve yüksek güvenlik standartlarına sahip. Pirelli mühendisleri, lastiğin araştırma ve geliştirme programı boyunca arabanın yeniyken sahip olduğu süspansiyon ve şasi ayarlarını tamamlamak için orjinal araç tasarımcılarının kullandığı parametrelerin aynılarından yararlandı. Bunu başarmak için Milano’daki Pirelli Vakfı arşivlerinde bulunan özgün materyal ve dizaynları referans aldılar.

Fiat 500 öyküsünün bir kesimi

Fiat 500, 1957 yılında doğduğunda yalnızca 2,95 metre uzunluğundaydı ve 13 HP güç üreten, 85 km/s azamî sürat kapasiteli 479cc motorla donatılmıştı. Klasik 125 12 ebadındaki lastiğin sırt deseni olarak ya Cisa, ya denenmiş ve sağlam Stelvio yahut daha büyük Fiat 600 için de sunulan Rolle kullanılıyordu. Fiat 500 serisi, yıllar içinde özgün N versiyonundan 1960 yılında sunulan D modeline kadar seçeneklerle genişleyecekti. Bu versiyon, virajlarda daha âlâ yol tutuşu için daha yuvarlatılmış yanaklara sahip olan Pirelli Sempione ‘Güvenlik Omuzu’ modelini benimseyen birinci araba oldu. 1965’te sunulan Fiat 500F’i 1968’de L izlerken her iki model de Pirelli 12 inç lastiklerle donatılmıştı. R versiyonu 1972’de pazara sunulduğunda Pirelli Cinturato yelpazesi Fiat’ın küçük arabası için 125 R 12 ebadındaki radyal lastik CN54 sırt desenli olarak sunulacak kadar genişti. Pirelli işte artık bu lastiği bu klasik İtalyan ikonunun sahipleri için yine üretiyor. O zamanki CN54, direkt ralli tecrübesinden türetilirken hem konforu hem lastik ömrünü geliştiren yeni bir nesilli yapı sayesinde Cinturato ismine dünya çapında ün kazandıran klasik CA67’nin sırt deseni korundu.

Pirelli Collezione

Pirelli Collezione ailesi, yepyeni versiyonların görünümünü ve sürüş hissini müdafaa ancak bir yandan da çağdaş teknoloji ve üretim süreçleri sayesinde verimliliği ve güvenliği artırma olmak üzere iki gayeye birden hizmet edecek lastiklerle otomotiv tarihini sürdürmek için doğdu. Eser yelpazesi, birinci defa 1927’de pazara sunulan efsanevi Stella Bianca ile başlıyor, akabinde yalnızca dünyanın en kıymetli arabası olan Ferrari 250 GTO için 2018’de yine yaratılan Stelvio ekleniyor. Daha sonra CA67 (1955), CN72 (1964), CN36 (1968), CN12 (1968), Cinturato P7 (1974), P5 (1977), P Zero (1984) ve P700-Z (1988) geliyor.

 

Pirelli mühendisleri tekrar doğan bu lastiklerin geliştirme süreci boyunca özgün tasarımcıların o vakitler başvurduğu tıpkı araç parametrelerini kullandılar fakat o günden bugüne gelişen materyal ve üretim süreçleri kelam konusu olunca tüm bilgi birikimi ve tecrübelerden yararlandılar. Sonuçta performans, tarz ve özgünlüğün etkileyici bir karışımı ortaya çıktı. Pirelli Vakfı’nın arşivlerinden derlenen fotoğraflar, planlar ve başka malzemeler bu sürecin temel bir modülünü oluşturdu. Vakıf, yıllar içinde yaratılan her Pirelli lastiğinin tasarımı, geliştirilmesi ve üretimiyle ilgili tüm dokümanları arşivlerinde saklıyor. Bunlar ortasında homologasyon sertifikaları, kalıp dizaynları, sırt deseni çalışmaları ve test sonuçları, fiyat listeleri ve kataloglar yer alıyor. Pirelli Collezione lastikleri, Longstone Tyres üzere klasik araba lastiği uzmanı satıcıların yanı sıra Pirelli’nin Los Angeles, Münih, Monako, Dubai ve Melbourne’daki P Zero World mağazalarında müşterilere sunuluyor.

Pirelli Cinturato

Pirelli mühendislerinin bundan yetmiş yıl evvel denediği birinci yenilikçi prototip, tam bir lastik ailesinin doğuşuna yol açtı. O vakitler şimdi Cinturato ismini taşımayan bu lastik, sırt deseninin altında kesim için gerçek bir ihtilali gizliyordu. Lastik üretim tarihinde gerçek manada esaslı değişikliklerin sayısı hayli azdır lakin bunlardan biri mutlaka Pirelli’nin dokuma ve metal destekler kullanarak geliştirdiği radyal lastiklerin sunulmasıdır. Pirelli pazarlama departmanının “içinde kendi emniyet kemerine sahip olan harika yeni lastik” diye tanımladığı Cinturato, devrinin en kıymetli arabalarının donanımı oldu. Başlangıçta Lancia üzere üreticilerin tercihi ‘367’ idi ancak bu çığır açan lastiğin bir sonraki evriminde Cinturato, dünyanın en beğenilen arabalarıyla tanıştı. Pirelli, Cinturato CA67, CN72 ve CN73 versiyonlarının pazara sunulmasıyla yol için sportif lastik konseptini yaratmış oldu. Bu konsept, Ferrari 250 GT ve 400 Superamerica, Lamborghini 400GT ve Miura, Maserati 4000 ve 5000 üzere devirlerinde iz bırakan arabalar kadar tutuş sağlamak için gerekliydi.

Takvimler 1970’lerin ortalarını gösterdiğinde Cinturato ailesinin bir sonraki büyük ihtilali kendisini hissettiriyordu. Genel olarak ralliler ve bilhassa Lancia Stratos için yaratılan birinci Cinturato P7, sıfır derece naylon jenerasyon ve her şeyin ötesinde ultra düşük profil üzere çığır açan inovasyonlar içeriyordu. Bu lastiklerin yol için benimsendiği birinci araba modelleri, Porsche 911 Carrera Turbo, Lamborghini Countach ve de Tomaso Pantera oldu. Kısa mühlet sonra daha az sportif ancak daha geniş kapsamlı uygulama potansiyeline sahip olan P6 lastik, P7’yi izledi. Akabinde P5 geldi; bu lastik, Pirelli’den azamî sürüş keyfi ve olabilecek en sessiz lastiği talep eden Jaguar için özel olarak tasarlandı. 1980’lerde sırasıyla P6 ve P7’nin devamı olan P600 ve P700 doğdu. Bu lastiklerde ıslak tabanda tutuş ve viraj alma üzere güvenlik güzelleştirmelerine odaklanıldı. 1990’lara gelindiğinde güvenlik ve performansın daha da geliştirildiği P6000 ve P7000 pazara sunuldu. Pirelli mühendisleri bu yıllarda bir yandan da kudretli Lancia S4 ralli arabanın donanımı olacak bir öbür ihtilal üzerinde çalışıyorlardı. Bu harikulade arabanın üretebildiği harika güce cevap verebilecek özel tasarım lastiklere muhtaçlığı vardı ve böylelikle P Zero doğdu. Fakat bu öteki bir vakit anlatılacak bir hikaye…

P7 ismi, 2009 yılında geri döndüğünde yakıt tüketimini ve ziyanlı emisyonları azaltma, ekolojik materyaller kullanma, güzelleştirilmiş denetim ve frenleme yetenekleri üzere özellikleriyle öne çıktı. Kış ve Dört Mevsim versiyonlarının sunulmasıyla genişleyen aile bugün hala eser yelpazesinde yer almaya devam ederken homologasyon sayısı 400’ü aşmış bulunuyor. Cinturato P7, en yeni otomotiv trendlerini takip edebilme kabiliyeti sayesinde nasıl her vakit araba üreticilerinin favorisi olduğunu gösteriyor. Cinturato P7, son yıllarda tanıtılan ve oyunun kurallarını değiştiren gelişmiş elektronikler, şoför dayanak sistemleri, hibrit ve elektrikli arabalar üzere tüm inovasyonlara ayak uydurmayı başardı. Bu mirası ileriye taşıyan yeni Cinturato P7, şimdiden 60 homologasyona sahip olarak lanse ediliyor. 1950’lerden günümüze geliştirmeleri şekillendiren güvenlik ve verimlilik prensiplerini sürekli benimsediğini artık her zamankinden daha çok ortaya koyuyor.

Kaynak: Carmedya.com

POPÜLER VIDEO GALERİLER

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.