En Güncel Son Dakika Haberler

Tüm Dünyayı Etkisi Altına Alan
COVID-19 Salgınında SON DAKİKA Gelişmeleri
#BizBizeYeteriz Türkiyem! Korona yaz 8119'a gönder 10 TL bağışta bulun

Audi Q5’e dijital makyaj

Volkswagen Küme bünyesindeki tüm markalar ve modeller üzere, Audi model gamı da kapsamlı makyaj operasyonundan geçiyor. Genel olarak makyaj …

Audi Q5’e dijital makyaj
16 views
29 Temmuz 2020 - 22:21

Volkswagen Küme bünyesindeki tüm markalar ve modeller üzere, Audi model gamı da kapsamlı makyaj operasyonundan geçiyor.

Genel olarak makyaj kapsamında dijital teknolojilere ehemmiyet verildiği gözlenirken, son olarak Audi Q5 de makyaj sonrasında artık daha fazla dijital teknoloji sunuyor.

Markanın yeni jenerasyon bilgi-eğlence sisteminin (MMI), dokunmatik denetimlere sahip ekranı da dahil olmak üzere aracın içerisi ve dışarısında kıymetli güncellemeler yapıldı.

Güncelleme ile öne çıkan en değerli yeniliklerden biri ise birinci sefer yeni jenerasyon dijital OLED dış aydınlatma kullanılıyor olması. Avrupa yollarına sonbaharda çıkması planlanan araba, birinci etapta Sport, S Line, Edition 1 versiyonları ve şahsileştirme seçeneklerine sahip olacak.

Dış tasarım

1.89 metre genişlik ve 1.66 metre yüksekliğe sahip araç, yeni ve daha büyük tamponları nedeniyle 4.8 metrelik gövdesiyle selefinden 19 milimetre daha uzun. Q model ailesinin karakteristik sekizgen panjuru daha geniş görünürken, hava girişleri de yükseltilmiş. Izgara ise petek dizaynına sahip.

Avrupa için geçerli olan donanımlara nazaran giriş düzeyindeki Sport versiyonda Xenon aydınlatmaların yerini alan LED farların üst kısımları, gündüz farları için yeni bir imzaya sahipken, S Line ve Edition 1 modellerinde daha evvel opsiyonel olarak sunulan Matrix LED farlar ise artık standart.

Lansmana özel sunulacak Edition 1 ile özel bir mat siyah, elmas kesitli 20 inç Audi Sport alaşım jant ve pencere ve ızgara etrafından kapı aynası kaplamalarına kadar her ayrıntıda parlak bir titanyum siyah yahut parlak siyah kaplama öne çıkıyor.

Audi Q5’te müşteriler, sipariş noktasında OLED art lambalar için üç ışık imzası tasarımı ortasından seçim yapabilecekler. Yeni far kümesi, şayet sensörler aracın iki metrelik yarıçapında öbür bir araç tespit ederse, otomatik olarak aydınlatılıyor.

İç tasarım

Güncellenen kokpitte MMI ekranı artık daha geniş olarak yer alıyor. Daha evvel 7 yahut 8,3 inç sunulan ekran artık 10,1 inç boyutuna ulaşıyor.

Artık on kat daha fazla bilgi süreç gücü sunan üçüncü kuşak Modüler Bilgi ve Cümbüş Platformu’nun (MIB 3) yardımıyla, bilgi-eğlence işlevleri artık merkezi dokunmatik ekran MMI Dokunmatik ekran aracılığıyla tam manasıyla şoförün parmak uçlarında olacak.

Manuel olarak girilen komutları onaylamak için akustik geri bildirim sağlayan sistem, kelamlı olarak verilen talimatları da yerine getirebiliyor.

MMI Navigasyon Plus ile de daha varlıklı ve detaylı navigasyon bilgileri, merkezi ekranda görünürken, aracın 12.3 inçlik büsbütün dijital Audi Sanal Kokpit ekranından da takip edilebiliyor. Audi Connect, MMI Navigasyon Plus paketinin bir kesimi olarak gelirken, internet ve trafik altyapısıyla bağlantı kurabiliyor ve Google Earth’ten yüksek çözünürlüklü uydu imajları de dahil olmak üzere, gerçek vakitli trafik akışı ve trafik iddialarına ulaşabiliyor. İnternet ilişkisi, Amazon’un bulut tabanlı Alexa ses denetim sistemi tarafından sunulan 80 binden fazla komutu beraberinde getiriyor ve böylelikle şoförün Alexa’dan aracın içinden çıkmadan sipariş vermesini, favori bir çalma listesini yahut sesli kitabı yayınlamasını yahut akıllı bir aygıtı meskende denetim etmesini hareket halindeyken sağlıyor. Tabi tüm bu sistemler Avrupa için gereçli. Ülkemizde bütün sistemler mevcut şartlar nedeniyle şimdilik mümkün görünmüyor.

Modelde ayrıyeten tam elektrikli ayara sahip ön koltuklar için masaj fonksiyonu de alınabiliyor. Art koltuklarda ise ısıtma tercih edilebiliyor.

Araç ayrıyeten elektrikli direksiyon simidi ayarı, 19 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi, bir baş üstü ekran, kablosuz şarj üzere özelliklere sahip epey varlıklı bir ekipman listesine sahip.

Yeniden güçlü bir sürüş dayanak özelliklerine sahip modelde geri görüş kamerası, sabit sürat sistemi, Pre sense çarpışma tedbire ve hafifletme sistemi ve zirve iniş denetimi ile tamamlanan ön ve art park sensörleri standart olarak sunuluyor. Opsiyonel olarak ise ayarlanabilir sabit sürat sistemi alınabiliyor. Bu sayede hareket yapmaktan, park etmeye kadar her şeyi halletmek ve kavşaklarda dönüş yapmak, kör noktaları izlemek ve otoyol şeridi hudutlarını gözlemlemek üzere tüm fonksiyonları sistem kendisi yapıyor.

Kapsamlı liste ayrıyeten, tıpkı vakitte sürüş suratını duruma, rotanın topografyasına, sürat sonlarına ve ileriye giden yol kullanıcılarına nazaran otomatik olarak ayarlayan ve yakıt tüketimini yüzde on oranında azaltmaya yardımcı olan kestirimi verimlilik asistanını da içeriyor.

Güncellenmiş Q5’in 2.82 metrelik uzun dingil aralığı, geniş bir iç yer sunmaya yardımcı olurken, elektrikli bagaj kapısından erişilebilen yükleme alanının genişliğini de sağlıyor. Beş koltuğun hepsi yerinde iken, 550 litre olan bagaj bölmesi, art koltukların katlanmasıyla 1550 litreye kadar genişletilebiliyor.

Motor ve performans

Güncellenmiş Q5 için geniş bir TDI ve TFSI motor yelpazesi ile Q5 TFSI e plug-in hibrit seçeneği sunulacak. Aracın 40 TDI quattro versiyonu, 190 PS’den 204 PS’ye ve 2.0 Nm zirve torkuna sahip 2.0 litrelik dört silindirli dizel motor ile donatılmış.

En son Euro 6d-ISC-FCM emisyon standardını ve EU 6 A gerekliliklerini karşılayan motor, nitrojen oksit emisyonlarını kıymetli ölçüde azaltan çift AdBlue enjeksiyonlu SCR sistemine sahip. Alüminyum karter, evvelkinden yaklaşık 20 kilogram daha hafif ve krank milinin yükü yaklaşık 2.5 kilogram azaltılmış. Bu nedenle yedi vitesli S Tronic şanzıman ile birlikte kâfi performans alınırken, kompakt SUV, 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede gerçekleştiriyor ve 220 km/s sürate ulaşabiliyor.

Hafif hibrit sistem (MHEV) ve quattro dört tekerlekten çekişe sahip hibrit versiyonda ise kayışla çalışan bir marş/ jeneratör (BSG) kullanan MHEV sistemi, frenleme altında üretilen enerjiyi geri kazanıyor ve 12 voltluk elektrik devresi içindeki kompakt bir lityum-iyon aküde depoluyor. Audi Q5, elektrik modunda 160 km/s kadar suratlara çıkabiliyor. Sistem ayrıyeten 20 km/s ve daha düşük süratlerde elektrik desteğini devreye alıyor, bu sayede yakıt tüketimi azaltılıyor.

Standart sürüşte quattro tüm gücü ön tekerleklere yönlendirebiliyor. Yol şartları değiştiğinde ise güç bir saniyeden kısa müddette dört teker ortasında ihityaca nazaran dengeleniyor.

Modelde klâsik olarak hafif çok irtibatlı ön ve art süspansiyon kullanılıyor. Sport modellerinde standart biçimde ve S Line ve Edition One modellerinde ise daha sert bir ayar tercih ediliyor. Ferdileştirme kapsamında beş kademeye sahip havalı süspansiyon sistemi de tercih edilebiliyor. Audi Drive Select ise farklı sürüş modları denetim ediyor. Offroad ve Allroad seçenekleri de dahil olmak üzere yedi farklı mod için seçim yapılabiliyor.

Kaynak: Carmedya.com

POPÜLER VIDEO GALERİLER

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.